Przykre ale prawdziwe walczę z tym już od dłuższego czasu może wiecie coś na ten temat.
Offline
Obroty mogą falować z wielu powodów: zanieczyszczona przepustnica, uszkodzony, brudny silnik krokowy, niewykonana adaptacja przepustnicy po czyszczeniu (nie we wszystkich furach) , możliwe uszkodzenie czujnika halla i pare innych
Offline
Najprawdopodobniej silniczek krokowy:) tylko nie daj się zrobić w balona, bo w każdym warsztacie będą chcieli Ci go wymienić na nowy a to spory wydadekk.. najprościej niech ktoś Ci go rozbierze, przeciści benzynką poskłada do kupy i powinno być ok.. W Bravie moich rodziców walczyłem z tym problemem rok temu.. po rozebraniu go na czynniki pierwsze i wyczyszczeniu jest ok;) a serwis chciał wymieć na nowy i koszt z robotą liczyli 300zł:P a mnie wyniosło 1.5h pracy i to wszystko:P
Offline
ja jeszcze zastanawiam się czy to nie jest wina sondy
Offline
wątpie.. ja zacząłbym od wyczyszczenia silniczka krokowego.. nieby nie wiele pracy a już 1 rzecz na 100% będziesz mogła wykluczyć.. ale najprawdopodobniej to jest wina tego.. w starszych autach np opel omega A można było to sprawdzić poprzed wyłączenie silniczka krokowego.. nie wiem jak jest w BMW..
Offline
Co do krokowca to nie ma reguły, jest to jeden z szabanastu powodó owego falowania
W grupie vw czestą usterką jest zabrudzenie przez odme przepustnicy. Czesto tez lewe powietrze może to powodowac. Może zawieźć tez elektroniczne sterowanie przepustnicy tez czeste w vw.
Puki co to wróżenie z fusów.
Jak by poszła lambda to by wiecej palił i by czek wywaliło
Czasem, ale nie zawsze po montażu gazu występuje falowanie obrotów z powodu zwężki w dolocie, al
Ostatnio edytowany przez michu (2009-03-11 21:07:02)
Offline
oo to mi tez sie dzis to zrobilo, w ogole glupieje, 2 dni faluja, potem kilka tygodni dobrze i potem znowu co mu odbija, dzis na dodatek cos szarpie czyscilem przepustnice i nic nie pomoglo hmm, tester nie wykrywa zadnych nieprawidlowosci
Offline
A zrobiłeś adaptacje po czyszczeniu przepustnicy?
Bez tego ani rusz, a bledu nie wykaże
Ostatnio edytowany przez michu (2009-03-11 22:59:06)
Offline
w sumie to teraz poczytalem i juz wiem nie robilem adaptacji, a zaczelo sie to po remoncie ( odlaczony akumulator) mam testerek delphi ale nie wiem czy mozna nim zrobic adaptecje, a vag-com jakos kulawo dziala pod vista
Offline
umnie w mk3 tez obroty szaleją przykra sprawa silniczek wymieniłem i sie troche poprawiło ale teraz musze jechac na reg.silnika najlepiej jak bys podłaczył do pod komputer odrazu by wyszło co go boli
Offline
tak sie sklada ze nie pokazuje mam taki testerek u siebie http://delphi.com/images/mediaRoom/phot … DS100E.jpg i nie pokazuje, myśle ze michu ma racje trzeba adaptacje przepustnicy zrobic
Offline
co do problemu ramzi to ja obstawiam sonde...
po pierwsze szybko pada na gazie
po drugie nie koniecznie wzrośnie spalanie
po drugie check sie powinien zapalić (ale to nie reguła) jak bedziesz jechała na benie bo jak masz na lpg to masz odłączoną sonde a raczej powinnaś mieć zroobione na ameulatorze sondy badź na zwykłym przkeźniku
jedź do jakiegoś elektryka niech zmierzy sonde. w bmw chyba powinna pracować od 0 do 1V
a teraz mam pytanie czy falują ci obroty również jak silnik jest rozgrzany czy czy zarówno jak jest zminy jak i ciepły??
PS proponuje pisać o jednym aucie a do nastepnego zakłądać nowy temat bo bedzie bajzel
Offline
piszemy o jednym objawie w roznych autach, teraz kazdy komu faluja obroty zalozy nowy temat i w kazdym bedziemy pisac to samo, bez sensu. a co do sondy to ja raczej bym ja wykluczyl, ale skoro sie na nia upieracie to zmierzyc napiecie albo analiza spalin, Ramzi nie pisze czy to sie dzieje na gazie, ale podejrzewam ze tak to sonda odpada raczej, ja bym podlaczyl pod testerek moze cos wynajdzie, ostatnio mialem Astre G z uszkodzona grzałką sondy to strasznie niestabilnie pracowal silnik, ale obroty nie falowaly
Offline